Skip to main content

Jurnal de calatorie (XVI) – Freiburg





Anul acesta am avut cea mai frumoasa vacanta de vara! Am stat o luna la Freiburg, in Muntii Padurea Neagra. Freiburgul este un oras universitar, deosebit de frumos. Este capitala Padurii Negre.



Din acest punct, se ajunge foarte usor in Franta si Elvetia pentru ca orasul este foarte aproape de granita franceza si cea elvetiana! Deci, am putut calatori si in aceste doua tari! La Freiburg am fost cu mama care a avut o bursa la Universitatea din Freiburg. Mama a mai fost la Universitatea din Freiburg si ca studenta, deci, inainte de aceasta calatorie, mi-a spus foarte multe despre acest oras frumos!



Mi-a facut mare placere sa ma plimb pe strazile Freiburgului! :) Stradute frumoase cu magazine cochete, rauletul care trecea prin tot orasul si in care copiii intrau, uneori, desculti, sau isi plimbau vaporasele plutitoare.























La Munster mi-a placut cel mai mult, cu piata din jurul catedralei, unde gaseai fructe delicioase si wursti…



Peste tot in Freiburg gaseai numai si numai biciclete (erau si parcari speciale pentru biciclete :) ). Lumea merge mai ales cu bicicleta acolo, pana si profesorii de la Universitate!



Casa in care am locuit era chiar in mijlocul Padurii Negre! Acesta este peisajul pe care il vedeam pe fereastra sufrageriei!



In Freiburg mi-am facut si prieteni noi... Pe prietena mamei, Ilinca.



Ea ne-a aratat multe locuri frumoase din oras. Cel mai mult mi-a placut “cartierul verde”, unde totul era verde si nu aveai voie sa mergi cu masina, ci numai cu bicicleta.



Acolo erau si cateva mici locuri de joaca.



Ilinca ne-a mai dus si la marginea Freiburgului, cu tramvaiul. Acolo am descoperit un cartier cu case frumoase,



dar am fost si pe un camp plin de gladiole. Langa acel camp se afla o manastire de maicute. Gladiolele erau foarte frumoase si colorate. Fiecare dintre noi si-a ales o gladiola. Cred ca a mea era cea mai frumos colorata: era alba cu un pic de roz.



Cu Domnul Profesor Mair de la Universitatea din Freiburg am petrecut clipe foarte frumoase. Prima data ne-am intalnit St. Ottilien, in Muntii Padurea Neagra. Mi-a facut mare placere sa vorbesc in limba engleza cu el...



Putin mai tarziu i-am cunoscut si pe copiii Domnului Profesor, Eva si Matthias. Am mers cu totii la o inghetata si intr-un parc de joaca.



Matthias stia engleza asa ca a fost mai usor sa vorbesc cu el. Eva stia mai mult franceza, insa am reusit sa vorbesc si cu ea,



Matthias fiind traducatorul. :)) Am aflat ca eu si Eva am citit aceleasi carti care ne-au placut la fel de mult: “Coraline”, “Insemnarile unei pustoaice”, “Jurnalul unui pusti”... :)
Fiecare coltisor al orasului este frumos... Am avut parte de o vacanta foarte frumoasa la Freiburg! Sper sa mai revin in acest oras... Poate ca studenta, cum a fost mama. :))



Fiti pe faza: va voi povesti in curand despre experienta mea in Muntii Padurea Neagra... :)



P.S. Ich liebe Freiburg! :)
VA URMA...

Comments