Skip to main content

Street Food Festival 2017 la Iaşi





Între 25-28 mai, se desfăşoară la Iaşi mult aşteptatul Street Food Festival, în grădina ansamblului Palas. "Word on the street" spunea că ediţia de anul acesta va fi mai gustoasă, mai aromată şi mai călduroasă. Aflându-mă în trecere astăzi, am dat o raită pe lângă standurile de mâncare, cu preparate care promiteau o experienţă unică şi îmbunătăţită din toate punctele de vedere (cum se spune, n-am vrut altceva decât un pic de "getting a taste of the street food experience"). Vizitatorii aveau parte de mâncare din diverse colţuri ale lumii, nefiind însă o varietate largă de opţiuni. Am găsit paste şi îngheţate italiene, noodles asiatici, wurşti germani, tacos mexicani, burgeri, clătite şi vafe în stil american... Nu erau o mulţime de reţete specifice mâncării stradale, însă totul era pe măsura numărului de vizitatori gurmanzi.







Aşa cum spune numele festivalului, fiecare dintre noi se aşteaptă să-şi găsească un loc pe stradă unde să stea liniştit şi să se bucure de un "takeaway" în aer liber. Faptul că am împrumutat termenul de "street food" din limba engleză arată că nu suntem totuşi obişnuiţi cu acest stil vestic de a mânca pe stradă. Erau destule locuri libere şi spaţii special amenajate (cu bean bags pe iarbă) care să ofere măcar o atmosferă ca la un picnic,



însă observând bucăţi de mâncare căzute din loc în loc şi expresiile nesigure ale oamenilor, mi-am dat seama că "it was no picnic for them".
Experienţa din cadrul festivalului este asigurată şi de muzică live şi filme cu specific culinar, proiectate în fiecare seară. N-am avut ocazia să le experimentez direct, însă probabil acestea compensează întreaga atmosferă creată. Cât despre vremea înşelătoare, ingredientul principal promis (căldura soarelui de primăvară) a lipsit în mare parte.



Un festival de street food ar trebui să ne ofere libertatea de a ne plimba în voie şi de a savura diverse preparate. Exact în momentul în care mi-au venit în minte versurile din cântecul lui Bruce Springsteen, "Out in the Street" ("When I'm out in the street / I walk the way I wanna walk / ... / Baby, out in the street I don't feel sad or blue"), o ploaie neaşteptată a gonit întreaga lume înăuntru. Nu mai puteam să mă plimb, am fost nevoită să grăbesc pasul odată cu ceilalţi. Probabil mulţi şi-au încheiat experienţa de street food la un fast food din Palas... What a killjoy moment!

Comments