Skip to main content

Despre „Şcoala ticăloşilor – Binele învinge răul” de Stephanie S. Sanders





(Editura Rao, Bucureşti, 2013)

La Şcoala Directorului Dreadthorn pentru Ticăloşi Rebeli, trei prieteni foarte buni, Rune Drexler, Contesa Jezebel Dracula şi Lup Junior, învaţă cum să fie răi. Rune este un vârcolac care primeşte de multe ori detenţii. Jez este un vampir cu o pasiune pentru ciocolata caldă. Lup Junior nu seamănă deloc cu tatăl său (de exemplu, el ar salva-o pe Scufiţa Roşie dacă s-ar întâlni cu ea).
Directorul Dreadthorn (numit şi Directorul Teroare de către elevii săi) este tatăl lui Rune. Numele lui complet e Veldin Drexler. Directorul îi dă fiului său un Complot pentru a trece la următorul nivel: „La Şcoala Directorului Dreadthorn pentru Ticăloşi Rebeli nu avansam pe clase (precum grădiniţă, clasa întâi, a doua). În schimb, aveam niveluri de îndeplinit numite Ranguri Educaţionale Afurisite (REA). Primul nivel era Pungaş. Al doilea, Tâlhar. Apoi Diabolic, Ucenic şi, în sfârşit, Maestru.” (pag. 22) Rune este deocamdată Tâlhar. Dacă pică acest Complot, va fi exilat din şcoală. Micul vârcolac are neapărat nevoie de ajutorul prietenilor săi, Jez şi Lup.
Rune are de îndeplinit patru sarcini în decurs de o săptămână:

„1. Răpeşte o prinţesă.
2. Fură un bebeluş.
3. Găseşte un acolit.
4. Răstoarnă un regat.”



Şcoala Doamnei Morgana pentru Ticăloşi Model este rivala Şcolii pentru Ticăloşi Rebeli. Şi Ticăloşii Model primesc un Complot. Sunt aleşi trei elevi, doi de-ai Doamnei Morgana (Erzsebet Bathory, Giles DeRay) şi unul de-al Directorului Dreadthorn (Chad Pădurii). Chad este colegul de cameră al lui Rune... şi fratele vitreg al acestuia:

„- Ai face bine să faci mult mai mult decât atât, răspunse directorul. A fost destul de greu să îţi introduc numele ca al treilea Conspirator. Dacă vei da greş...
- Nu te voi dezamăgi, Tată, răspunse Chad.
De data asta am scăpat globul de cristal. (...) Tocmai a spus Tată? (...) Capul mi se învârtea. Oare era posibil? Oare Chad era fratele meu vitreg? Chad cel cu părul cârlionţat, pistruiat, cu ochelari şi o pasiune pentru copt fursecuri?” (pag. 63)

Acesta nu este singurul lucru ciudat: Chad şi Rune au acelaşi Complot. E ca şi cum Directorul Dreadthorn vrea să vadă care dintre fiii lui e cel mai bun ticălos.
Rune, Jez şi Lup îndeplinesc primele trei sarcini. Fură un bebeluş pe care îl cheamă Cricket, răpesc o prinţesă numită Ileana... De asemenea, un căpcăun cu numele Cappy devine acolitul lor.
Rune trebuie să-l învingă pe Chad (aşa cum arată şi titlul cărţii: „Binele învinge răul”). Are nevoie de ajutorul tuturor prietenilor săi... Însă pe micul vârcolac îl frământă o întrebare: este bun sau rău? După o serie de aventuri, Rune află răspunsul: din moment ce l-a învins pe Chad, înseamnă că este un răufăcător bun! Până şi Directorul Dreadthorn afirmă acest lucru. În ciuda faptului că Rune a făcut multe fapte bune, tot şi-a dus până la sfârşit Complotul diabolic. Dar băiatul a furat un glob de cristal din biroul tatălui său, aşa că merită o mică pedeapsă:

„- Răspunde-mi la această ghicitoare, Rune. Ce este verde şi alunecoasă şi este pe cale de a fi curăţată de un Diabolic care a avut îndrăzneala de a-mi fura cristalul?
- Mâzga de limax? am întrebat cu timiditate, ultima rămăşiţă a stării mele de bine zburând pe uşă.
- Foarte bine, Rune, spuse Teroare. Vei fi un Diabolic iscusit.” (pag. 218)

Această carte mi-a adus aminte de multe poveşti pe care le-am citit când eram mică: „Scufiţa Roşie”, „Bucle Aurii şi cei trei ursuleţi”. De asemenea, apar şi Muma Pădurii şi tot felul de zâne în poveste...
Probabil multă lume ar spune că „Şcoala ticăloşilor – Binele învinge răul” este pentru copii mici. Dimpotrivă, aventurile amuzante ale lui Rune pot fi apreciate la orice vârstă! Autoarea Stephanie S. Sanders ţine cititorul în suspans până la sfârşitul cărţii, unde Rune află un secret neaşteptat...
Persoanjul meu preferat e Jez. Amândouă suntem înnebunite după ciocolata caldă! :) De asemenea, Jez dă dovadă de multă bunătate şi prietenie. Uneori, însă, uită complet de prietenii ei:

„Apoi o lumină străluci în întuneric şi am observat că unii copaci izbucniră brusc în flăcări. Tocmai voiam să îi spun lui Jezebel despre asta, dar ea mi-o luă înainte.
- Dragon! strigă ea cu câteva secunde înainte de a se transforma într-un liliac.” (pag. 79)

„- Apropo, mulţumesc pentru că m-ai abandonat în faţa unei posibile morţi îngrozitoare, am spus.
- Ce vrei să spui? întrebă Jez. Am stat cu tine tot timpul!
- Mda. Un şobolan zburător este aşaaaa un ajutor!
- Pardon? Tocmai m-ai numit şobolan? întrebă Jez...” (pag. 83)

Cititorul va aştepta cu nerăbdare continuarea aventurilor lui Rune...



Comments

  1. Unde pot gasi si eu volumul 2?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Din cate stiu eu, volumul al doilea inca nu e tradus in romana. Il poti lua de pe internet, doar in engleza.

      Delete

Post a Comment